ابزار و نرم افزار سئو

ابزارها و نرم افزارهای سئو

به شما کمک می‌کنند تا سئوی وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید و رتبه آن را در موتورهای جستجو افزایش دهید. این ابزارها طیف وسیعی از وظایف را انجام می‌دهند

برخی از محبوب‌ترین ابزارها و نرم افزارهای سئو عبارتند از:

  • SEMrush: یک ابزار جامع سئو که طیف وسیعی از ابزارها را برای تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، آنالیز سئوی وب‌سایت، لینک سازی و گزارش دهی ارائه می‌دهد.
  • Ahrefs: یک ابزار قدرتمند سئو که به دلیل ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و بک لینک قوی خود شناخته شده است.
  • Moz Pro: یک ابزار سئو محبوب که طیف وسیعی از ابزارها را برای آنالیز سئوی وب‌سایت، لینک سازی و گزارش دهی ارائه می‌دهد.
  • Google Search Console: یک ابزار رایگان از Google که به شما کمک می‌کند تا مشکلات سئوی وب‌سایت خود را شناسایی و رفع کنید.
  • Google Analytics: یک ابزار رایگان از Google که به شما کمک می‌کند تا ترافیک وب‌سایت خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید.

راهنمای جامع Semrush + راهنمای کامل

 

Semrush چیست

Semrush یک پلتفرم محبوب مبتنی بر سرویس به عنوان نرم‌افزار (SaaS) است که در زمینه تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل تخصص دارد.

اما Semrush فراتر از این‌هاست:

Semrush نرم‌افزاری است که به شما در تدوین، مدیریت و بهبود کمپین‌های بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند. از ابتدا تا انتها، Semrush عملکرد وب‌سایت شما را زیر نظر می‌گیرد و به شما کمک می‌کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به رتبه‌های برتر برسید.

راهنمای سایت Semrush تمامی ویژگی‌ها و عملکردهای Semrush را پوشش می‌دهد.

ادامه مطالعه

 

افزونه Yoast SEO + راهنمای کامل

 

آموزش افزونه سئو یوست Yoast

افزونه سئو یوست، یک افزونه محبوب برای وردپرس است که به مدیران وب‌سایت کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند.

 

ادامه مطالعه

آموزش Moz Pro

آموزش Moz Pro یک مجموعه نرم افزاری محبوب برای سئو است که ابزارهای مختلفی برای بهبود دیده شدن سایت شما در نتایج جستجو ارائه می‌دهد. از قابلیت‌های کلیدی این مجموعه می‌توان به «بررسی بک لینک‌ها» (Link Explorer)، «بررسی کلمات کلیدی» (Keyword Explorer) و «ردیاب رتبه» (Rank Tracker) اشاره کرد.

ادامه مطالعه

Google Search Console + راهنمای کامل

آموزش سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل (GSC) یک ابزار رایگان است که به شما کمک می کند عملکرد جستجوی سایت خود و سلامت سئوی فنی آن را کنترل کنید.

این ابزار داده‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد، از نمایش در نتایج جستجو تا تجربه کاربری. این داده‌ها می‌توانند به شما در بهبود سایتتان و دریافت ترافیک بیشتر از گوگل کمک کنند.

ادامه مطالعه

آموزش گوگل آنالیتیکس Google Analytics + راهنمای کامل

آموزش گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان تحلیل وب‌سایت است که به بازاریابان کمک می‌کند عملکرد کلی سایت خود را بهتر درک کنند.

برخلاف سرچ کنسول گوگل که اطلاعات دقیقی در مورد نحوه‌ی کشف وب‌سایت‌ها توسط کاربران از طریق جستجوی ارگانیک (یعنی رایگان) گوگل ارائه می‌دهد، گوگل آنالیتیکس با تمام منابع ترافیک کار می‌کند. این منابع شامل جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی، شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر می‌شود.

علاوه بر اینکه به شما می‌گوید کاربران چطور به سایت شما می‌رسند، گوگل آنالیتیکس داده‌هایی در مورد کارهایی که پس از ورود به سایت انجام می‌دهند نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. این داده‌ها شامل صفحاتی که بازدید می‌کنند و اقداماتی که انجام می‌دهند، می‌شود.

حالا بهترین قسمت ماجرا چیه؟

ادامه مطلب