سیگنال های تجربه کاربر

سیگنال های تجربه کاربر در سایت

سیگنال‌های تجربه کاربر (UX Signals) معیارهایی هستند که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ارزیابی کیفیت تجربه کاربری در یک وب‌سایت از آنها استفاده می‌کنند. این سیگنال‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا سطح رضایت و تعامل کاربران با وب‌سایت را درک کنند و در نهایت، رتبه‌ی آن را در نتایج جستجو تعیین کنند.

Dwell-Time-چیست

Dwell Time چیست ؟

Dwell Time چیست به صورت خلاصه :


Dwell Time
(زمان توقف در سایت) مدت زمانی است که کاربر بعد از کلیک بر روی یک نتیجه‌ی جستجو در گوگل، در آن صفحه می‌ماند قبل از اینکه به صفحه‌ی نتایج جستجو (SERP) برگردد. بسیاری از متخصصان سئو، Dwell Time را یک فاکتور مهم در رتبه‌بندی گوگل می‌دانند.

ادامه مطالعه 

نرخ پرش Bounce Rate

نرخ پرش Bounce Rate چیست

نرخ پرش به سه دلیل اصلی مهم است:

  • کاهش نرخ تبدیل: کاربری که از سایت شما خارج می‌شود (به وضوح) به مشتری تبدیل نخواهد شد. بنابراین، با کاهش نرخ پرش، می‌توانید نرخ تبدیل خود را نیز افزایش دهید.
  • تاثیر بر رتبه‌بندی گوگل: نرخ پرش می‌تواند به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل در نظر گرفته شود. در واقع، مطالعه‌ای در این صنعت نشان داد که بین نرخ پرش و رتبه‌بندی در صفحه اول گوگل ارتباط نزدیکی وجود دارد.
  • مشکلات محتوا و تجربه کاربری: نرخ پرش بالا نشان‌دهنده وجود مشکلاتی در محتوای سایت، تجربه کاربری، چیدمان صفحه یا نگارش متن (کپی‌رایتینگ) شما، به خصوص در صفحات خاص، است.

ادامه مطالعه

Pogo-Sticking-چیست

Pogo Sticking چیست؟

Pogo Sticking، رفتاری است که در آن کاربر پس از کلیک بر یک نتیجه جستجو، به صفحه‌ی نتایج بازمی‌گردد. این اتفاق نشان می‌دهد که محتوای صفحه، نیاز کاربر را برآورده نکرده است. در این مقاله، به بررسی دلایل Pogo Sticking و راهکارهای کاهش آن می‌پردازیم.

ادامه مطالعه

نرخ کلیک ارگانیک (همچنین به عنوان “CTR ارگانیک” شناخته می‌شود)، درصدی از جستجوگران است که روی یک نتیجه در موتور جستجو کلیک می‌کنند. نرخ کلیک ارگانیک تا حد زیادی بر اساس رتبه‌بندی در نتایج جستجو است، اما تحت تاثیر عنوان، توضیحات، آدرس اینترنتی و وجود ریچ اسنیپت ها (Rich Snippets) در یک نتیجه نیز قرار می‌گیرد.

ادامه مطالعه

 

هدف-جستجو-Search-Intent

هدف جستجو Search Intent چیست؟

هدف جستجو Search Intent (همچنین با عنوان «قصد کاربر» شناخته می‌شود) دلیل اصلی است که کاربر هنگام وارد کردن عبارت در موتور جستجو دارد. انواع رایج هدف جستجو شامل موارد اطلاعاتی، تجاری، ناوبری و تراکنشی است.

به مثال زیر توجه کنید. فرض کنید می‌خواهید برای شام، کلم پیچ (kale) بپزید. اما خیلی گرسنه هستید و می‌خواهید همین حالا غذا بخورید. پس به سراغ گوگل می‌روید و عبارت «دستور پخت سریع کلم پیچ» را جستجو می‌کنید.

ادامه مطالعه

core-web-vitals-چیست

core web vitals چیست و چگونه در بهبود سئو کمک می کند؟

هسته‌های حیاتی وب (Core Web Vitals) مجموعه‌ای از سه معیار هستند که سرعت، تعامل و ثبات بصری یک صفحه وب را اندازه‌گیری می‌کنند. این معیارها به عنوان عوامل مهم رتبه‌بندی در سئو (SEO) شناخته می‌شوند و ارتقای آنها می‌تواند به رتبه‌بندی بالاتر وب‌سایت شما در نتایج جستجو و ارائه تجربه‌ای کاربری بهتر کمک کند.

به طور خلاصه، هسته‌های حیاتی وب، زیرمجموعه‌ای از فاکتورهایی هستند که در نمره “تجربه صفحه” گوگل (به طور کلی، معیار گوگل برای سنجش UX کلی صفحه شما) لحاظ می‌شوند.

ادامه مطالعه