سئو تکنیکال یا سئو فنی

سئو تکنیکال: پایه‌ای محکم برای صعود در موتورهای جستجو

سئو تکنیکال، که به آن سئو فنی یا بهینه‌سازی فنی برای موتورهای جستجو هم می‌گویند، زیربنای حضور موفق در موتورهای جستجو را بنا می‌کند. این بخش از سئو، به بهینه‌سازی زیرساخت وب‌سایت شما می‌پردازد تا خزنده‌ها و الگوریتم‌های موتورهای جستجو به راحتی آن را شناسایی، بخوانند و فهرست کنند.

در واقع، سئو تکنیکال زبان مشترک بین شما و موتورهای جستجو است. با انجام اقدامات سئو تکنیکال به موتورهای جستجو می‌گویید که وب‌سایت شما چه محتوایی دارد، چگونه ساختار یافته است و برای چه کاربرانی مفید خواهد بود.

اقدامات مهم در سئو تکنیکال:

  • سرعت بارگذاری: بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت
  • قابلیت ایندکس شدن: اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می‌توانند به تمام صفحات سایت شما دسترسی داشته باشند
  • موبایل فرندلی: بهینه‌سازی وب‌سایت برای نمایش صحیح در دستگاه‌های موبایل
  • امنیت: استفاده از پروتکل HTTPS و برطرف کردن مشکلات امنیتی
  • ساختار URL: ایجاد URLهای کوتاه، گویا و مرتبط با محتوا
  • داده‌های ساختاریافته: استفاده از اسکیما مارک‌آپ برای ارائه اطلاعات اضافی به موتورهای جستجو
  • فایل robots.txt: کنترل خزیدن صفحات وب‌سایت توسط موتورهای جستجو
  • نقشه سایت: معرفی صفحات مهم وب‌سایت به موتورهای جستجو

چگونه نقشه سایت ایجاد کنیم؟

نقشه-سایت

نقشه سایت (Sitemap) فهرستی از تمام صفحات و محتویات وب سایت شما است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به راحتی آنها را پیدا، خزش (Crawl) و فهرست‌بندی (Index) کنند. علاوه بر این، نقشه سایت به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که کدام صفحات وب سایت شما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

ادامه مطالعه

تاثیر سرعت سایت بر سئو چقدر است؟

سرعت سایت بر سئو

سرعت صفحه مدت زمانی است که طول می کشد تا یک صفحه وب بارگذاری شود. سرعت بارگذاری یک صفحه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد، از جمله سرور سایت، اندازه فایل صفحه و فشرده سازی تصاویر. همچنین سرعت سایت بر سئو تاثیر مستقیم دارد.

با این حال، “سرعت صفحه” به سادگیِ تعریفش نیست.

این به این دلیل است که روش های مختلفی برای اندازه گیری سرعت صفحه وجود دارد. در اینجا به سه مورد از رایج ترین آنها اشاره می کنیم:

ادامه مطالعه

راهنمای جامع فایل robots.txt

راهنمای جامع فایل robots.txt

فایل robots.txt فایلی است که به عنکبوت‌های موتورهای جستجو دستور می‌دهد تا صفحات یا بخش‌های خاصی از یک وب‌سایت را crawl (دنبال نکنند). اکثر موتورهای جستجوی بزرگ (از جمله گوگل، بینگ و یاهو) درخواست‌های robots.txt را شناسایی و اجرا می‌کنند.

ادامه مطالعه

اصول طراحی ساختار وب سایت

ساختار وب سایت

ساختار وب سایت به نحوه سازماندهی و لینک شدن صفحات یک وب سایت به همدیگر گفته می شود. یک ساختار وب سایت ایده آل به کاربران و خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی آنچه را که در یک وب سایت به دنبال آن هستند پیدا کنند.

ادامه مطالعه

تاثیر محتوای تکراری بر سئو

محتوای تکراری

محتوای تکراری به محتوایی اطلاق می شود که به طور کامل یا تا حد زیادی مشابه محتوای موجود در وب سایت های دیگر یا صفحات مختلف یک وب سایت باشد. وجود حجم زیادی از محتوای تکراری در یک وب سایت می تواند تاثیر منفی بر رتبه بندی آن در موتور جستجوی گوگل داشته باشد.

ادامه مطالعه