5/5 - (1 امتیاز)

در دنیای دیجیتال امروز، برای کسب و کار من گوگل، داشتن جایگاه در نتایج جستجوی محلی حیاتی است و یک پروفایل کسب‌وکار گوگل (GBP)، که قبلاً با نام Google My Business شناخته می‌شد، نقش اساسی در دستیابی به این هدف دارد.

با این حال، فقط ایجاد یک لیست کسب‌وکار کافی نیست. برای اینکه کسب و کار شما به نتایج دلخواه برسد، این پروفایل باید کامل، بهینه سازی شده و فعال باشد. در غیر این صورت، کسب و کار شما ممکن است درآمد زیادی را از دست بدهد.

ما مدت‌هاست که پروفایل‌ها را ایجاد و بهینه‌سازی می‌کنیم و به شما نشان می‌دهیم که چگونه پروفایل GBP خود را برای موفقیت بهینه کنید. بعلاوه، عمیقاً بررسی خواهیم کرد که هنگام رتبه‌بندی در نتایج جستجوی محلی، باید بر چه عواملی اولویت دهید و کدامیک بیشترین وزن را دارند.

آماده اید تا GBP خود را برجسته کنید؟ برای آسان‌تر شدن کار شما، ما این راهنمای جامع را بر اساس سال‌ها تجربه ترکیبی خود گردآوری کرده‌ایم.

در آن، شما موارد زیر را پیدا خواهید کرد:

  • GBP دقیقاً چیست
  • چرا این مهم است
  • نحوه ایجاد پروفایل
  • نحوه دسترسی به پروفایل متعلق به شخص دیگری
  • بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی پروفایل شما
  • نحوه نظارت بر لیست شما

پس، بیایید شروع کنیم!

پروفایل کسب و کار گوگل (GBP) چیست؟

پروفایل کسب و کار گوگل (GBP) یک لیست آنلاین رایگان است که توسط گوگل ارائه می شود و اطلاعات ضروری در مورد یک کسب و کار را نمایش می دهد. یک GBP به خوبی بهینه سازی شده به کسب و کارها کمک می کند تا با بهبود شانس خود برای نمایش در نتایج جستجوی محلی (بسته نقشه) و Google Maps، دید آنلاین خود را افزایش دهند. این کار باعث می شود مشتریان بالقوه راحت تر بتوانند کسب و کار شما را پیدا کرده و با آن ارتباط برقرار کنند.

بسته نقشه مجموعه ای از کسب و کارهای محلی با رتبه برتر است که در بالای صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده می شود. به شکل زیر است:

پروفایل کسب و کار گوگل

و این هم شکل آن زمانی است که در Google Maps به دنبال یک کسب و کار مانند رستوران سوشی می گردید:

جستجو در Google Maps – رستوران سوشی

اگر کاربری روی یکی از این لیست‌ها کلیک کند، می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد کسب‌وکار بیاموزد و اقداماتی مانند رزرو میز یا دریافت مسیر به محل شما را انجام دهد.

در اینجا یک مثال آورده شده است:

جزئیات لیست در Google SERP

لیست پروفایل کسب و کار من گوگل شما همچنین زمانی که کاربران جستجوی مستقیمی برای کسب و کار شما انجام دهند، نمایش داده می شود، برای مثال، “Oishii Boston”.

Google SERP - Oishii Boston

یک پروفایل کسب و کار من گوگل موارد زیر را برای کسب و کار شما نمایش می دهد:

  • نام
  • آدرس
  • اطلاعات تماس
  • وبسایت
  • ساعات کاری
  • دسته بندی صنعت (به عنوان مثال، سالن، رستوران، کلینیک پزشکی)
  • ویژگی ها (مانند اینکه آیا برای معلولین قابل دسترس است یا خیر)
  • لیست خدمات یا محصولات
  • نظرات و امتیازات مشتریان
  • محتوای بصری مانند ویدیوها و عکس هایی که موقعیت مکانی، محصولات و خدمات شما را به نمایش می گذارد
  • سوالات مطرح شده توسط مشتریان و پاسخ داده شده توسط کسب و کار
  • موقعیت مکانی روی Google Maps
  • اطلاعات رزرو یا پرس و جو در مورد خدمات
  • پست های اخیر

چرا داشتن پروفایل کسب و کار گوگل مهم است؟

حالا که فهمیدید GBP چیست، باید بدانید چرا برای کسب و کارتان مهم است؟ خب، دلایل زیادی وجود دارد، از جمله افزایش دید و افزایش تعامل مشتری.

بیایید نگاهی به بزرگترین مزیت هایی که یک GBP می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد، بیندازیم.

افزایش دید (Visibility)

تحقیقات نشان داده است که یک کسب و کار به طور متوسط ​​ماهانه ۱,۲۶۰ بازدید از طریق GBP دریافت می کند. به علاوه، آمار GBP از گوگل نشان می دهد که اگر پروفایل شما کامل باشد، کاربران ۷۰ درصد بیشتر احتمال دارد از کسب و کار شما بازدید کنند و ۵۰ درصد بیشتر احتمال دارد خرید کنند.

بنابراین، اگر یک GBP بهینه سازی شده ندارید، تقریباً به طور قطع در حال از دست دادن بازدید، کلیک، ترافیک و در نهایت مشتریان پرداختی هستید.

اعتماد و اعتبار (Trust and Credibility)

هنگامی که افراد کسب و کار شما را قابل اعتماد می دانند، در تصمیم گیری برای خرید احساس اطمینان بیشتری می کنند. به همین دلیل است که ایجاد اعتماد و اعتبار با مشتریان بالقوه برای هر کسب و کاری مهم است. ایجاد و بهینه سازی یک GBP راهی عالی برای انجام این کار است.

برندهایی که دارای GBP هستند، بیشتر احتمال دارد توسط کاربران آنلاین معتبر شناخته شوند. این تا حدودی به این دلیل است که کاربران به گوگل برای تأیید کسب و کارها اعتماد دارند. به عبارت ساده، اگر یک کسب و کار معتبر نباشد، گوگل آن را تأیید نمی کند.

GBP شما همچنین سطحی از شفافیت را برای کسب و کارتان فراهم می کند که می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند. اگر کاربر بتواند موقعیت فیزیکی، اطلاعات تماس و محصولات یا خدمات شما را ببیند، به احتمال زیاد کسب و کار شما را قانونی تلقی می کند.

از طرف دیگر، اگر اطلاعات موجود در پروفایل شما نادرست باشد، می تواند اعتماد و اعتبار برند شما را کاهش دهد.

تعامل با مشتری (Customer Engagement)

یک پروفایل کسب و کار گوگل بهینه سازی شده همچنین به مشتریان این امکان را می دهد که نظرات خود را در مورد کسب و کار شما بگذارند، از شما سؤال بپرسند و برای شما پیام مستقیم ارسال کنند. این برای جذب مشتریان بالقوه حیاتی است زیرا تعداد قابل توجهی از آنها هنگام تصمیم گیری برای خرید به نظرات اعتماد می کنند.

وقتی آنها می توانند بازخورد واقعی از سایر مشتریان را ببینند، اعتبار کسب و کار شما را افزایش می دهد. به علاوه، گوگل نظرات را هنگام رتبه بندی کسب و کارها در نتایج جستجوی محلی در نظر می گیرد. پاسخ دادن به نظرات همچنین به گوگل نشان می دهد که پروفایل شما فعال است.

نظرات مثبت مشتریان نیز به عنوان تبلیغات رایگان برای محصولات یا خدمات شما عمل می کنند. از آنجایی که توسط کسب و کار شما تشویق نمی شوند، مشتریان تمایل دارند به آنها به اندازه توصیه های شخصی اعتماد کنند.

در اینجا بخشی از بخش نظرات را مشاهده می کنید:

چرا داشتن پروفایل کسب و کار گوگل مهم است؟

بخش پرسش و پاسخ GBP شما به کاربران امکان می دهد سوالاتی در مورد کسب و کار شما بپرسند و به آنها پاسخ دهند. همچنین به شما امکان می دهد به آنها پاسخ دهید. این به کاربران کمک می کند به اطلاعاتی که به راحتی در دسترس نیست دسترسی پیدا کنند و امکان ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر را فراهم می کند. این اطلاعات شامل مواردی مانند نوع امکانات پارکینگ، دسترسی با ویلچر و مناسب بودن برای کودکان است.

پاسخ دادن به این سؤالات راهی عالی برای تعامل با مشتریان و ارائه جزئیات مفیدی است که ممکن است باعث شود آنها بیشتر از شما بازدید کنند، با شما تماس بگیرند یا در مورد خدمات شما سؤال کنند. هنگامی که کاربران می بینند مالک یا کارکنان وقت می گذارند تا پاسخ دهند، اعتماد ایجاد می شود و ارتباط برقرار می شود.

در زیر بخش پرسش و پاسخ از “رستوران اوشيی بوستون” را مشاهده می کنید. در اینجا می توانید نمونه ای از محتوای تولید شده توسط کاربر را ببینید.

اوشيی – سوالات گوگل – پاسخ ها

GBP همچنین یک ویژگی بسیار جالب به نام Google Posts دارد. این به شما امکان می دهد پست هایی را به لیست خود اضافه کنید که در آن می توانید کارهایی مانند:

  • به اشتراک گذاری تبلیغات و پیشنهادات ویژه
  • تبلیغ رویدادها
  • نمایش محصولات جدید، محصولات برتر و خدمات کسب و کار

چگونه یک پروفایل کسب و کار گوگل (Google Business Profile) راه اندازی کنیم

راه اندازی یک پروفایل کسب و کار گوگل نسبتا ساده است، در اینجا مراحل انجام آن را توضیح می دهیم:

۱. ورود به حساب گوگل

ابتدا مطمئن شوید که به حساب گوگل خود وارد شده اید، یا اگر هنوز حسابی ندارید، یک حساب گوگل بسازید.

سپس به بخش مدیریت پروفایل کسب و کار گوگل (Google Business Profile Manager )بروید و روی دکمه “اکنون مدیریت کنید” کلیک کنید.

راه اندازی پروفایل کسب و کار در گوگل

۲. کسب و کار خود را اضافه کنید

در مرحله بعد، باید نام کسب و کار خود را وارد کنید. از آنجایی که افراد می توانند مکان های جدید را به Google Maps ارسال کنند، ممکن است کسب و کار شما از قبل در نقشه های گوگل لیست شده باشد. اگر نام کسب و کار شما در لیست کشویی ظاهر شد، می توانید روی آن کلیک کنید. اگر توسط شخص دیگری مدیریت می شود، باید آن را درخواست (کلمه‌کلیدی Claim) کنید (بعدا شما را در این مورد راهنمایی خواهیم کرد). اگر کسب و کارتان در لیست وجود ندارد، زمان اضافه کردن آن فرا رسیده است.

کسب و کار خود را اضافه کنید

ایجاد پروفایل کسب و کار خود را با انتخاب دسته اصلی که کسب و کار شما در آن قرار می گیرد (به عنوان مثال، رستوران، فروشگاه کفش، دفتر وکالت) شروع کنید و روی “بعدی” کلیک کنید.

۳. موقعیت مکانی خود را وارد کنید

اگر به مشتریان در آدرس محل کسب و کار خود خدمات ارائه نمی دهید، نیازی به وارد کردن آدرس کسب و کار ندارید، بنابراین می توانید در صفحه بعد گزینه “خیر” را انتخاب کنید.

افزودن کسب و کار به گوگل

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار لوله کشی دارید که در سیاتل مستقر است و خدمات خود را در محل مشتریان انجام می دهید، نیازی به اضافه کردن آدرس کسب و کار ندارید. در عوض، باید یک منطقه خدمات (کلمه‌کلیدی Service Area) اضافه کنید. این کار بعد از راه اندازی پروفایل شما قابل انجام است، بنابراین بعدا به آن خواهیم پرداخت.

با این حال، اگر یک کسب و کار ترکیبی (کلمه‌کلیدی Hybrid Business) دارید، باید یک مکان برای کسب و کار خود اضافه کنید. کسب و کارهای ترکیبی به مشتریان در آدرس محل کسب و کار خود خدمات ارائه می دهند اما همچنین از مشتریان بازدید می کنند یا برای آنها کالا تحویل می دهند.

به عنوان مثال، یک رستوران با امکان سرو غذا در محل که همچنین غذای مشتریان را تحویل می دهد. کسب و کارهای ترکیبی باید هم آدرس محل کسب و كار و هم منطقه خدمات را اضافه کنند.

در این صورت، گزینه “بله” را انتخاب کرده و روی “بعدی” کلیک کنید.

افزودن آدرس به گوگل بیزینس

در صفحه بعد، کشور خود را انتخاب کنید و آدرس خیابان، شهر، استان و کدپستی خود را وارد کنید. روی “بعدی” کلیک کنید.

۴. اطلاعات تماس خود را وارد کنید

شماره تلفن و وب سایت کسب و کار خود را تایپ کنید (بخش وب سایت اختیاری است) و روی “بعدی” کلیک کنید.

ورود اطلاعات تماس در گوگل بیزینس

۵. پروفایل کسب و کار گوگل خود را تایید کنید

پس از وارد کردن تمام جزئیات، به صفحه تأیید هدایت می شوید. روی “ادامه” کلیک کنید.

تایید پروفایل کسب و کار من در گوگل

بعد از این مرحله، چند اتفاق مختلف ممکن است رخ دهد. از اکثر کاربران خواسته می شود تا کسب و کار خود را از طریق یکی از روش های زیر تأیید کنند:

  • تلفن
  • پیام کوتاه
  • ایمیل
  • تماس ویدیویی زنده
  • ضبط ویدیویی
  • کارت پستالی که با پست فرستاده می شود

بسته به روش تاییدی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد، زمان تایید متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، رسیدن یک کارت پستال با کد تأیید به شما زمان بسیار بیشتری طول می کشد تا یک پیام کوتاه.

پس از وارد کردن کد تایید، باید بلافاصله تایید شوید. اما در برخی موارد، ممکن است گوگل نیاز به بررسی دستی لیست داشته باشد. در این موارد، تأیید آن ممکن است تا هفت روز کاری طول بکشد.

در حالی که منتظر تایید هستید، می توانید تغییراتی در پروفایل خود ایجاد کنید. با این حال، تا زمانی که تأیید نشوید، برای کاربران قابل مشاهده نخواهند بود.

ویرایش گوگل بیزینس

در برخی موارد، گوگل به صورت خودکار پروفایل ها را تأیید می کند. اگر وب سایت کسب و کار خود را از طریق کنسول جستجوی گوگل (GSC) تأیید کنید، GBP شما می تواند بلافاصله پس از ایجاد تأیید شود.

چگونه به لیست کسب و کار گوگل (GBP) که توسط شخص دیگری مدیریت می‌شود دسترسی پیدا کنیم؟

فرض کنید برای کسب و کار شما قبلا یک پروفایل کسب و کار گوگل (GBP) توسط شخص دیگری ایجاد شده است، اما شما نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، شما مدیریت شعبه جدیدی از “گیتار سنتر” را بر عهده گرفته اید. با جستجوی فروشگاه خود در گوگل متوجه می شوید که قبلا توسط مالک قبلی یک GBP برای آن ساخته شده است. اما هنوز به شما دسترسی داده نشده است.

برای درخواست مالکیت و مدیریت لیست کسب و کار گوگل خود، چند مرحله باید انجام دهید:

  1. به صفحه جستجوی کسب و کار گوگل (Google Business Profile Finder) بروید و نام کسب و کار خود را تایپ کنید. سپس، کسب و کار خود را از لیست انتخاب کنید.دسترسی به گوگل بیزینس

  2. در صفحه بعدی، روی “درخواست دسترسی” (“Request Access”) کلیک کنید.توسط شخص دیگری GBP

  3. سپس نیاز است فرمی را برای ارسال به مالک پروفایل جهت درخواست دسترسی تکمیل کنید. در این فرم از شما خواسته می شود:

    • سطح دسترسی را انتخاب کنید (مدیریت یا مالکیت)
    • ارتباط خود را با کسب و کار مشخص کنید (مالک، کارمند یا آژانس)
    • نام و شماره تماس خود را وارد کنید
  4. پس از تکمیل فرم، روی “ارسال” (“Submit”) کلیک کنید. حالا باید منتظر پاسخ مالک پروفایل و اعطای دسترسی به شما باشید.

بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی پروفایل کسب‌وکار شما در گوگل (GBP)

حالا که کسب‌وکار خود را در GBP ثبت یا ادعا کرده‌اید، زمان آن رسیده که آن را بهینه‌سازی کنید. این کار برای اطمینان از حضور آنلاین آموزنده و کاملاً قابل مشاهده برای مشتریان بالقوه ضروری است.

اگر عناصر مختلف پروفایل خود را تنظیم کنید، می‌توانید به طور قابل توجهی شانس خود را برای برجسته شدن در جستجوهای محلی و رتبه‌بندی بالا در نقشه (Map Pack) و گوگل مپ افزایش دهید. در نهایت، این امر می‌تواند مشتریان بیشتری را به کسب‌وکار شما جذب کند.

علاوه بر این، مطالعه‌ای در مورد عوامل رتبه‌بندی جستجوی محلی نشان داده است که کامل بودن پروفایل کسب‌وکار شما در گوگل می‌تواند تأثیر زیادی بر نرخ تبدیل شما داشته باشد. این مطالعه نشان می‌دهد که هرچه اطلاعات بیشتری در لیست خود ارائه دهید، احتمال تبدیل کاربران بیشتر می‌شود.

بیایید نگاهی به روش‌هایی بیندازیم که می‌توانید نمایه خود را بهینه‌سازی کنید. ما همچنان قصد داریم از نمایه «پیتزا بون‌جورنو» که قبلاً ایجاد کرده‌ایم استفاده کنیم.

NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) و وب‌سایت

NAP مخفف نام، آدرس و شماره تلفن است و برای سئوی محلی (Local SEO) حیاتی می‌باشد. به طور خلاصه، این اطلاعات اعتماد موتورهای جستجو و کاربران را جلب می‌کند. این امر می‌تواند باعث بهبود دید آنلاین کسب‌وکار شما و رتبه‌بندی آن در جستجوی محلی شود.

یک نکته مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که جزئیات NAP شما باید در تمام دایرکتوری‌ها و سایت‌هایی که کسب‌وکار شما در آن‌ها لیست شده است، یکسان باشد. به ارجاعات آنلاین جزئیات NAP شما، «سایتِشن» (Citation) گفته می‌شود.

به گفته دارن شاو، متخصص GBP، «سایتشن‌ها در سئو، یک عامل کلیدی برای بهبود نتایج جستجوی محلی شما هستند». بنابراین، اگر شما سایتشن‌های زیادی از سایت‌های معتبر داشته باشید، لیست شما باید در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری کسب کند. کیفیت و ثبات این سایتشن‌ها، یک فاکتور سنگین برای رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شود.

اگر بین جزئیات NAP در GBP شما و سایر سایتشن‌هایتان اختلافی وجود داشته باشد، گوگل ممکن است در تعیین صحت اطلاعات با مشکل مواجه شود. این می‌تواند به رتبه‌بندی جستجوی محلی شما آسیب برساند.

علاوه بر این، برای مشتریان بالقوه‌ای که می‌خواهند از کسب‌وکار شما بازدید کنند یا با شما تماس بگیرند، اطلاعات متناقض می‌تواند گیج‌کننده و غیرقابل اعتماد باشد.

بنابراین، اجازه دهید به نحوه اطمینان از به‌روز بودن NAP شما بپردازیم.

تنظیم پروفایل کسب و کار در گوگل (GBP)

اگر شما یک پروفایل کسب و کار گوگل (GBP) ساخته‌اید، احتمالا قبلا نام و آدرس کسب و کار خود را وارد کرده‌اید (مگر اینکه کسب و کار شما فقط به صورت آنلاین خدمات ارائه دهد). با این حال، هنگام وارد کردن اطلاعات به صورت آنلاین، همیشه احتمال خطا وجود دارد، بنابراین باید مطمئن شوید که اطلاعات شما صحیح است.

برای انجام این کار، به بخش مدیریت پروفایل کسب و کار گوگل بروید و کسب و کاری را که می‌خواهید روی آن کار کنید انتخاب کنید.

گوگل کسب و کار – نمای کلی

روی دکمه «ویرایش نمایه» (Edit profile) کلیک کنید.

در بخش «درباره ما» (About)، می‌توانید نام و دسته‌بندی کسب و کار خود را ویرایش کنید.

 نام و دسته‌بندی کسب و کار خود را ویرایش

ویرایش مشخصات در گوگل کسب و کار

شاید وسوسه شوید که اطلاعات یا تگ‌های اضافی به نام کسب و کار خود اضافه کنید (به عنوان مثال، «پیتزافروشي – بهترین پیتزا در شیکاگو»). با این حال، طبق دستورالعمل‌های گوگل:

«نام شما باید نام واقعی کسب و کار شما را همانطور که به طور مداوم در تابلو مغازه، وب‌سایت، سربرگ و در بین مشتریان شناخته می‌ شود، منعکس کند.»

اگر جزئیات اضافی را در نام تجاری خود بگنجانید و سعی کنید آن را با کلمات کلیدی غیرضروری پر کنید، این کار توسط گوگل به عنوان یک تاکتیک مشکوک در نظر گرفته می‌شود و در نتیجه، ممکن است گوگل کسب و کار شما را به حالت تعلیق درآورد.

سپس روی تب «تماس» (Contact) کلیک کنید. در اینجا می‌توانید «شماره تلفن» خود را اضافه یا ویرایش کنید. همچنین می‌توانید لینک وب‌سایت خود را وارد کنید. مطمئن شوید که نسخه‌های صحیح http و www سایت خود را اضافه کنید تا از هدایت مجدد کاربران جلوگیری شود. بهترین راه برای اطمینان از استفاده از دامنه صحیح، وارد کردن آدرس سایت شما به همان شکلی است که در نوار URL ظاهر می‌شود. شما به سادگی می‌توانید آن را کپی و پیست کنید.

اضافه کردن لینک به سایت شما مهم است، زیرا راه اصلی برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما از طریق GBP است.

این کار به خصوص برای کسب و کارهایی که محصولات و خدمات خود را تنها به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند، و نه در یک فروشگاه فیزیکی، بسیار حائز اهمیت است. این برای اطمینان از این است که کاربران می‌توانند به سایت شما دسترسی پیدا کرده و صفحات محصولات یا خدمات شما را پیدا کنند.

توجه داشته باشید که ویرایش‌های شما بلافاصله اعمال نمی‌شوند و برای مدت کوتاهی در حالت «بررسی در حال انجام» (pending) قرار می‌گیرند و پس از آن برای کاربران قابل مشاهده خواهند شد.

اطلاعات کسب و کار – اضافه کردن وب‌سایت

برای اضافه یا به‌روزرسانی آدرس خود، روی تب «موقعیت» (Location) کلیک کنید، سپس «موقعیت کسب و کار» (Business location) را برای اضافه کردن یک موقعیت جدید یا ویرایش موقعیت فعلی خود انتخاب کنید.

موقعیت کسب و کار – به‌روزرسانی آدرس

اگر به پایین صفحه اسکرول کنید، بخشی به نام «حوزه خدمات» (Service area) را مشاهده خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که این بخش برای کسب و کارهایی که فقط به مشتریان خود در آدرس کسب و کارشان خدمات ارائه می‌دهند، مرتبط نیست.

با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، اگر شما به مشتریان در آدرس کسب و کار خود خدمات ارائه نمی‌دهید یا یک کسب و کار ترکیبی دارید (هم به صورت آنلاین و هم در یک مکان فیزیکی فعالیت می‌کنید)، باید یک «حوزه خدمات» اضافه کنید.

برای انجام این کار، روی «جستجوی منطقه» (Search area) کلیک کرده و موقعیت مورد نظر را تایپ کنید. موقعیت صحیح را از منوی کشویی انتخاب کنید.

هنگامی که روی یک موقعیت کلیک می‌کنید، آن موقعیت اضافه می‌شود. شما می‌توانید تا ۲۰ حوزه خدمات برای کسب و کار خود اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که مرزهای حوزه‌های خدمات شما نباید بیش از دو ساعت رانندگی از کسب و کار شما فاصله داشته باشد.

افزودن ویژگی‌ها

یکی دیگر از عناصر کلیدی برای بهینه‌سازی پروفایل کسب‌وکار در گوگل (GBP)، افزودن ویژگی‌های کسب‌وکار شما به لیست آن است. این ویژگی‌ها به کاربران اطلاعات بیشتری در مورد کسب‌وکار شما می‌دهند و به آن‌ها کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که آیا این کسب‌وکار نیازهایشان را برآورده می‌کند یا خیر. برای مثال، کسی که از ویلچر استفاده می‌کند، اگر ویژگی دسترسی‌پذیر بودن را به لیست خود اضافه کنید، برای او مفید خواهد بود.

ویژگی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • ویژگی‌های ذهنی: گوگل این ویژگی‌ها را از کاربرانی که از یک کسب‌وکار بازدید کرده‌اند، جمع‌آوری می‌کند. گوگل، اغلب از طریق برنامه Google Maps، از کاربران می‌خواهد که بازخورد خود را در مورد کسب‌وکار ارائه دهند. برای مثال، اگر صاحب یک رستوران هستید، این جنبه‌ها می‌توانند شامل مواردی مانند دنج بودن، مناسب بودن برای کودکان، مناسب بودن برای گروه‌ها و غیره باشد. این ویژگی‌های اضافه شده توسط کاربر، به عنوان سیگنال‌های رتبه‌بندی با وزن متوسط در نظر گرفته می‌شوند.
  • ویژگی‌های واقعی: این ویژگی‌هایی هستند که خودتان می‌توانید آن‌ها را به لیست خود اضافه کنید، مانند اینکه آیا اجازه ورود سگ به داخل وجود دارد یا خیر.

در اینجا روی ویژگی‌های واقعی تمرکز می‌کنیم، زیرا این ویژگی‌ها مواردی هستند که شما به عنوان مالک لیست GBP واقعاً می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید.

علاوه بر اینکه برای کاربران مفید است، ویژگی‌ها همچنین باعث می‌شود که لیست شما برای عبارات جستجویی که حاوی یک اصلاح‌کننده ویژگی هستند، رتبه بالاتری کسب کند. برای مثال، «فروشگاه‌های لباس زنانه در نزدیکی من» یا «هتل‌هایی با وای‌فای رایگان در نیوجرسی».

ویژگی‌های واقعی که می‌توانید به لیست خود اضافه کنید عبارتند از:

  • از طرف کسب‌وکار: این به شما امکان می‌دهد کسب‌وکار خود را به عنوان «مِلک آسیایی»، «مِلک زن»، «مِلک معلول» و غیره شناسایی کنید.
  • دسترسی‌پذیری: به کاربران اطلاع دهید که آیا حلقه شنوایی کمکی، پارکینگ قابل دسترسی با ویلچر، آسانسور قابل دسترسی با ویلچر و غیره دارید یا خیر.
  • امکانات: این شامل سرویس بهداشتی، وای‌فای و بار می‌شود.
  • کودکان: به کاربران اطلاع دهید که وسایلی مانند میز تعویض لباس و صندلی بلند برای کودکان دارید یا خیر.
  • مشتریان: به شما امکان می‌دهد مشخص کنید که کسب‌وکار شما «مناسب برای خانواده»، «مناسب برای LGBTQ+» و غیره است.
  • گزینه‌های غذاخوری: این شامل مواردی مانند «سرویس صبحانه»، «سرویس پیشخوان» و «سرویس دسر» می‌شود.
  • ویژگی‌های برجسته: این شامل ویژگی‌هایی مانند «شومینه دارد»، «موسیقی زنده دارد» و «فضای باز روی پشت بام دارد» می‌شود.
  • خدمات ارائه شده: این شامل «سرویس مشروبات الکلی»، «منوی بریل دارد» و «سرویس غذای راحتی» می‌شود.
  • پرداخت‌ها: به کاربران اطلاع دهید که چگونه می‌توانند هزینه‌ها را پرداخت کنند. برای مثال، «فقط نقدی» یا «پذیرش کارت اعتباری».
  • حیوانات خانگی: به کاربران اطلاع دهید که آیا ورود سگ به داخل کسب‌وکار شما مجاز است یا خیر.

همانطور که می‌بینید، ویژگی‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید به لیست خود اضافه کنید. برای دیدن لیست کامل، روی «ویرایش پروفایل» کلیک کنید.

افزودن ویژگی‌ها به گوگل بیزینس

روی تب «بیشتر» کلیک کنید و لیست ویژگی‌ها را مشاهده خواهید کرد.

افزودن ویژگی‌های کسب‌وکار

اگر روی یک دسته کلیک کنید، می‌توانید ویژگی‌هایی را که می‌خواهید اضافه کنید، انتخاب کنید.

تنظیم ویژگی‌های دسترسی‌پذیری

هر چه اطلاعات بیشتری بتوانید در مورد اینکه کاربران چه انتظاری از کسب‌وکار شما دارند به آن‌ها بدهید، بهتر است. به خاطر داشته باشید که کامل بودن لیست شما می‌تواند بر رتبه‌بندی شما در نتایج جستجوی محلی تأثیر بگذارد.

شرح کسب و کار بنویسید (توضیحات گوگل مای بیزینس)

قدم بعدی برای بهینه سازی GBP شما، نوشتن یک توضیح کسب و کار سرشار از کلمه کلیدی است. این توضیح باید مختصر، توصیفی و در عین حال خلاصه ای جذاب از آنچه کسب و کار شما برای کاربران ارائه می دهد، باشد.

سعی کنید برخی از مشکلات رایج مخاطب هدف خود را مورد بررسی قرار دهید و توضیح دهید که چگونه محصولات یا خدمات شما به طور مؤثر می توانند این چالش ها را برطرف کنند.

همچنین باید یک فراخوان به عمل (CTA) را در توضیحات خود بگنجانید. این موارد برای تشویق کاربران به انجام یک عمل دلخواه، مانند خرید، عضویت در خبرنامه یا پر کردن فرم تماس طراحی شده اند.

توضیحات کسب و کار شما باید شامل کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما باشد، اما نباید از آن ها پر شود. همانطور که در هر محتوای بهینه سازی شده برای سئو، کلمات کلیدی باید به طور طبیعی در متن گنجانده شوند و نباید جریان آن را مختل کنند.

مزایای استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات کسب و کار شما عبارتند از:

مرتبط بودن: استفاده از کلمات کلیدی برای کاربران و موتورهای جستجو روشن می کند که کسب و کار شما در مورد چیست. سپس گوگل از این کلمات کلیدی برای درک اینکه کدام سوالات جستجوی مرتبط را با کسب و کار شما مطابقت دهد، استفاده می کند. استفاده از کلمات کلیدی مبتنی بر موقعیت مکانی نیز به شما کمک می کند تا ترافیک جستجوی محلی را جذب کنید و مشتریان نزدیک را به خود جلب کنید.

مزیت رقابتی: اگر رقبای شما از کلمات کلیدی به خوبی تحقیق شده در لیست خود استفاده نمی کنند، می توانید با گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در پروفایل خود، آنها را در نتایج جستجوی محلی پشت سر بگذارید.

جذب کاربر: هنگامی که کاربران کلمات کلیدی مرتبط را در توضیحات کسب و کار شما مشاهده می کنند، احتمال بیشتری دارد که با لیست شما تعامل داشته باشند. این می تواند منجر به کلیک بیشتر روی لینک وب سایت شما، تماس ها و تردد در محل کسب و کار شود.

علاوه بر این، استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات کسب و کار شما یک عامل سبک برای رتبه بندی محلی است.

قبل از نوشتن توضیحات کسب و کار خود، باید تحقیق کلمه کلیدی انجام دهید تا عبارات و اصطلاحات مرتبطی را برای استفاده در توضیحات خود پیدا کنید. ابزار مورد علاقه ما برای انجام این کار، ابزار جادویی کلمات کلیدی Semrush است.

اهمیت تصاویر در پروفایل کسب و کار گوگل (Google Business Profile)

لیستینگ‌های کسب و کار در گوگل که دارای تصاویر هستند، 35 درصد کلیک بیشتری نسبت به لیستینگ‌های بدون تصویر دریافت می‌کنند. افزودن تصاویر به پروفایل کسب و کار گوگل شما بسیار مهم است. تصاویر باکیفیت می‌توانند لیستینگ شما را برجسته کنند و کاربران را به کلیک روی آن ترغیب نمایند. علاوه بر این، کیفیت و تعداد تصاویر شما به عنوان یک عامل با وزن متوسط در رتبه‌بندی لیستینگ‌های کسب و کار محلی در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه به دلایلی که افزودن تصاویر به GBP شما اهمیت دارد اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد تصور اولیه مثبت برای کاربران و ارائه یک حس واضح از آنچه باید از کسب و کار شما انتظار داشته باشند.
  • می‌توانید از تصاویر برای ارائه یک پیش نمایش بصری از محل کسب و کار خود، محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. تصاویر اورجینال و معتبر نه تنها اعتماد مشتریان بالقوه را جلب می‌کنند، بلکه شفافیت را نیز به همراه دارند.
  • تصاویر همچنین به نرخ تبدیل (conversion rate) کمک می‌کنند، زیرا مشتریان شما ممکن است از آن‌ها برای تصمیم‌گیری در مورد تعامل با کسب و کار شما استفاده کنند.
  • اضافه کردن منظم عکس‌های جدید به گوگل و مشتریان شما نشان می‌دهد که کسب و کار شما فعال است. این کار پروفایل شما را تازه نگه می‌دارد و می‌تواند رتبه‌بندی شما را بهبود بخشد.

برای افزودن تصاویر به لیستینگ GBP خود، روی «افزودن عکس» کلیک کنید.

افزودن تصاویر به لیستینگ GBP

اکنون می‌توانید سه نوع تصویر مختلف اضافه کنید:

  • لوگو
  • عکس
  • عکس رویی (کاور)

 افزودن تصاویر به GBP

عکس رویی شما مهم‌ترین عکس است، زیرا تصویری است که به احتمال زیاد در کنار لیستینگ شما در نتایج نقشه (Map Pack) و گوگل مپ نمایش داده می‌شود.

در اینجا نمونه‌ای از نحوه نمایش عکس رویی شما در نتایج نقشه در صفحات نتایج جستجو (SERP) آورده شده است.

عکس رویی (کاور) GBP

همانطور که مشاهده می‌کنید، عکس رویی اولین چیزی است که مشتریان می‌بینند، بنابراین می‌خواهید تصویری واضح، باکیفیت و با رزولوشن بالا باشد که کاربران را جذب کند و کسب و کار شما را به طور دقیق نشان دهد.

هنگامی که مشتریان پروفایل شما را انتخاب می‌کنند، تصاویر بیشتری نمایش داده می‌شوند. این تصاویر می‌توانند تصاویری باشند که شما آپلود کرده‌اید یا تصاویری که مشتریان شما اضافه کرده‌اند.

عکس کاور شما در نتایج نقشه در صفحات نتایج جستجو (SERP)

برای هر نوع تصویری که اضافه می‌کنید، باید به دستورالعمل‌های تصویر و ویدیوی گوگل پایبند باشید.

با این حال، پایبندی به این دستورالعمل‌ها تنها کاری نیست که باید انجام دهید. چندین مرحله دیگر نیز وجود دارد که باید برای اطمینان از بهینه‌سازی تصاویر GBP خود انجام دهید، مانند:

  • از عکس‌های استوک (stock photos) خودداری کنید: اصالت ضروری است. از عکس‌های استوک استفاده نکنید، زیرا آن‌ها فاقد اصالت هستند و ممکن است کسب و کار شما را به درستی نشان ندهند. از تصاویر منحصر به فرد و اورجینال استفاده کنید که واقعاً کسب و کار شما را به نمایش بگذارند.
  • عنوان عکس‌ها را بهینه‌سازی کنید: از نام‌های عمومی که به طور خودکار به تصاویر شما داده می‌شود (مثلاً «image_321») استفاده نکنید. از نام‌های توصیفی مانند «اتاق هتل با نمای دریا» استفاده کنید و کلمات کلیدی مرتبط را در آن‌ها بگنجاندید. می‌توانید این کلمات کلیدی را با استفاده از ابزار جادویی کلمات کلیدی همانطور که قبلاً به شما نشان دادیم، پیدا کنید.
  • تصاویر مشتریان را بررسی کنید: گوگل به مشتریان اجازه می‌دهد تا تصاویر را به GBP شما اضافه کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که این عکس‌ها را به طور مرتب بررسی کنید و هرگونه عکسی را که مناسب نیست یا کسب و کار شما را به درستی نشان نمی‌دهد، حذف کنید. برای انجام این کار، باید یک درخواست حذف به گوگل ارسال کنید.

ایجاد پست های گوگل

یکی از ویژگی های مورد علاقه ما در مورد Google Business Profile (GBP) این است که به شما امکان می دهد پست هایی را ایجاد کنید که می توانید با مشتریان فعلی و بالقوه به اشتراک بگذارید. کاربران می توانند این پست ها را در تب های “بررسی اجمالی” یا “به روز رسانی ها” مشاهده کنند.

ارسال پست در گوگل بیزینس

به گفته دارن شاو، متخصص GBP:

“اکثر کسب و کارها پست های گوگل را به اشتباه انجام می دهند. آنها با Google Business Profile خود مانند یک پروفایل رسانه اجتماعی رفتار می کنند، اما اینطور نیست. GBP تنها پلتفرمی است که مردم با قصد خرید بازدید می کنند، پس روی آن تمرکز کنید.”

شما می توانید پیشنهادات، اطلاعیه ها و رویدادها را با مشتریان به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید در مورد چیزهایی مانند بازگشت اقلام محبوب به انبار یا تغییرات در منوی خود پست بگذارید.

یا می توانید پست های اطلاع رسانی در مورد تحولات در زمینه کاری خود ایجاد کنید. برای مثال، یک آژانس بازاریابی آنلاین می تواند پستی در مورد آخرین به روز رسانی الگوریتم گوگل ایجاد کند.

این یک راه عالی برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان شماست. این می تواند تعامل کاربر با کسب و کار شما را بهبود بخشد و با ارائه اطلاعات مفید به کاربرانی که ممکن است در غیر این صورت مجبور به جستجو باشند، ارزش ارائه دهد. به همین ترتیب، آنها حتی می توانند بر تبدیل ها تأثیر بگذارند.

پست ها همچنین به گوگل و کاربران نشان می دهد که پروفایل شما فعال است و فرکانس پست ها یک عامل رتبه بندی سبک در نظر گرفته می شود. اگر پروفایل شما غیرفعال باشد، گوگل ممکن است نمایش آن را به طور برجسته در نتایج جستجوی محلی متوقف کند.

پست های شما برای مدت شش ماه در GBP شما برجسته می شوند و پس از آن توسط گوگل بایگانی می شوند. این بدان معناست که دیگر زمانی که کاربران از لیست GBP شما بازدید می کنند برای آنها قابل مشاهده نیستند. با این حال، به عنوان صاحب پروفایل، همچنان می توانید پست های بایگانی شده خود را مشاهده کنید.

برای ایجاد یک پست، روی “افزودن به روز رسانی” در داشبورد مدیریت GBP کلیک کنید.

ایجاد یک پست GBP

سپس می توانید انتخاب کنید که یک به روز رسانی، پیشنهاد یا رویداد اضافه کنید. نوعی که استفاده می کنید به اهداف شما بستگی دارد.

فرآیند ایجاد یک به روز رسانی، پیشنهاد یا رویداد بسیار شبیه است. برای شروع، ما شما را در ایجاد یک به روز رسانی راهنمایی می کنیم.

برای این کار، به سادگی روی گزینه “افزودن به روز رسانی” کلیک کنید.

سپس می توانید یک عکس، یک شرح و یک دکمه اضافه کنید. برای افزودن عکس، روی “افزودن عکس” کلیک کنید و سپس یک تصویر از فایل های خود انتخاب کنید.

افزودن پست در گوگل بیزینس

سپس، باید توضیحی اضافه کنید که به کاربران در مورد به روز رسانی شما بگوید. این فرصت دیگری برای گنجاندن کلیدواژه های مرتبط در پروفایل شما است. در اینجا، ما “پیتزای گوشت” را هدف قرار داده ایم.

به روز رسانی عکس در گوگل بیزینس

در نهایت، می توانید یک دکمه اضافه کنید. گزینه ها عبارتند از:

  • رزرو
  • سفارش آنلاین
  • خرید
  • بیشتر بدانید
  • ثبت نام

از آنجایی که می خواهیم کاربران پیتزا را از سایت سفارش دهند، “سفارش آنلاین” را انتخاب کردیم. سپس فقط باید پیوندی به صفحه ای که می خواهیم دکمه به آن منتهی شود را جایگذاری کنیم و روی “پست” کلیک کنیم.

روش ارسال پست در گوگل بیزینس

اینکه چقدر به روز رسانی ارسال می کنید به نوع پست و مدل کسب و کار شما بستگی دارد. به طور کلی، بهتر است حداقل هفته ای یک بار پست بگذارید.

شما باید یک برنامه ارسال منظم برای لیست GBP خود ایجاد کنید. برای مثال، می توانید هر دوشنبه یک “نکته هفته” یا هر جمعه یک “داستان موفقیت مشتری” ارسال کنید.

این به گوگل و کاربران نشان می دهد که لیست شما فعال است و تازه نگه داشتن آن ارزش بیشتری را برای کاربران ارائه می دهد.

محصولات ویژه در پروفایل کسب و کار گوگل شما

لیست کردن محصولات و خدمات اصلی خود در پروفایل کسب و کار گوگل (GBP) اهمیت زیادی دارد. این کار نه تنها باعث می شود پروفایل شما کامل تر به نظر برسد، بلکه با ارائه دادن یک نگاه اجمالی به آنچه ارائه می دهید، مشتریان را به خود جذب می کند.

برای هر محصول، می توانید جزئیاتی مانند قیمت، عکس و یک دکمه فراخوان به اقدام (CTA) را اضافه کنید.

پس از افزودن، آنها را در سمت راست نتایج جستجوی گوگل (SERP) در لیست GBP خود خواهید دید.

محصولات در گوگل کسب و کار

کاربران شما می توانند روی هر محصول کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.

افزودن محصولات به لیست GBP شما چندین مزیت برای سئوی محلی دارد، از جمله:

  • رتبه بندی بهتر: با افزودن محصولات به لیست خود، گوگل اطلاعات دقیق تر و مرتبط تری در مورد کسب و کار شما به دست می آورد. این باعث می شود که لیست شما به احتمال زیاد در نتایج جستجوی محلی نمایش داده شود، زمانی که کاربران به دنبال محصولات در منطقه شما هستند. داشتن یک صفحه فرود اختصاصی برای هر محصول، یک عامل مهم در رتبه بندی به حساب می آید.
  • افزایش نرخ کلیک (CTR): با افزودن محصولات و شامل کردن تصاویر، قیمت ها و اطلاعات محصول، می توانید لیست خود را برای کاربران جذاب تر کنید. در نتیجه، می توانید نرخ کلیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش دهید.
  • تعامل کاربر: به نمایش گذاشتن محصولات شما می تواند به قابل اعتمادتر شدن پروفایل شما کمک کند. همچنین باعث تشویق تعامل کاربر (به عنوان مثال، نظرات مشتری، بازدید از وب سایت یا تماس) می شود. این تعاملات می تواند منجر به رتبه بندی بهتر در نتایج جستجوی محلی شود.

در ادامه نحوه افزودن محصولات به لیست GBP خود را توضیح می دهیم. برای این مثال، فرض می کنیم شما یک فروشگاه کفش را اداره می کنید. روی «ویرایش محصولات» در داشبورد مدیریت GBP کلیک کنید.

نحوه افزودن محصولات به لیست GBP

سپس روی «شروع» کلیک کنید.

ابتدا، یک عکس از محصول خود و نام محصول را اضافه کنید.

محصولات لیست GBP

سپس یک دسته بندی را انتخاب کنید یا اگر هنوز دسته بندی ندارید، یکی را وارد کنید. قیمت، توضیحات محصول و یک لینک به صفحه فرود محصول خود (اختیاری) اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که کیفیت محصولات و خدمات شما به عنوان یک عامل کم اهمیت در رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

اگرچه گوگل اضافه کردن صفحه فرود را اختیاری می کند، اما ما به شدت توصیه می کنیم این کار را انجام دهید، زیرا برای افزایش نرخ تبدیل بسیار مهم است.

در مرحله بعد، باید توضیحات محصول را بنویسید.

توضیحات محصول گوگل بیزینس

شما ۵۰۰۰ کاراکتر برای توضیحات محصول فرصت دارید، بنابراین مطمئن شوید که جزئیات زیادی را درج کنید و آن را تا حد امکان برای مشتریان بالقوه جذاب کنید.

هنگام نوشتن توضیحات محصول، کلمات کلیدی مرتبط با SEO را در آن بگنجانید تا مشتریان را به تعامل تشویق کنید. گنجاندن کلمات کلیدی نیز به عنوان یک عامل کم اهمیت در رتبه بندی در نظر گرفته می شود و باعث افزایش احتمال نمایش پروفایل شما در نقشه و گوگل مپ می شود.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای توضیحات خود، می توانید با دنبال کردن مراحلی که قبلاً ذکر شد، دوباره از ابزار Keyword Magic Tool متعلق به Semrush استفاده کنید.

هنگامی که کلمه کلیدی خود را به دست آوردید، زمان آن است که توضیحات محصول خود را بنویسید.

علاوه بر گنجاندن کلمه کلیدی خود، همچنین باید:

  • واضح و مختصر باشید
  • ویژگی ها و مزایای کلیدی را برجسته کنید
  • راه حل هایی برای مشکلات احتمالی مخاطب هدف خود ارائه دهید
  • یک لینک به صفحه فرود محصول خود اضافه کنید

با نوشتن یک توضیحات محصول جذاب و گنجاندن لینک به سایت خود، محصولات شما شانس خوبی برای کلیک شدن توسط کاربران دارند. علاوه بر این، این کار می تواند به طور بالقوه منجر به افزایش نرخ تبدیل شود

اهمیت پاسخ به نظرات

وقتی صحبت از انتخاب یک کسب و کار محلی می شود، کاربران برای تصمیم گیری به شدت به نظرات مشتریان اعتماد می کنند. به احتمال زیاد کسب و کاری را قابل اعتماد و قابل اعتماد می دانند که نظرات مثبتی داشته باشد، و بعید است با کسب و کاری که اکثراً نظرات منفی دارد، ارتباط برقرار کنند.

به قول Darren Shaw، «نظرات می توانند یک کسب و کار را به یک آهنربای جذب مشتری تبدیل کنند! نظرات اثبات اجتماعی را ارائه می دهند و می توانند به ایجاد اعتماد با بازدیدکنندگان آنلاین کمک کنند. از نظر سئو، آنها می توانند رتبه بندی و دید شما در جستجو را بهبود بخشند».

گوگل تشخیص می دهد که کاربران چقدر به نظرات اهمیت می دهند و به عنوان بخشی از لیست کسب و کار GBP، امتیاز ستاره ای را نشان می دهد. این نشان می دهد که نظرات برای این کسب و کار چقدر مثبت یا منفی است و یکی از اولین چیزهایی است که مشتریان بالقوه هنگام مشاهده لیست در نقشه مشاهده می کنند.

نظر گوگل SERP – امتیاز ستاره ای

نظرات همچنین برای رتبه بندی لیست شما در نتایج جستجوی محلی مهم هستند. در واقع، گوگل این را به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی محلی در صفحه «چگونه رتبه بندی محلی خود را در گوگل بهبود بخشیم» فهرست می کند. اساساً، این گفته می شود که هر چه نظرات و رتبه بندی های شما بهتر باشد، شانس بیشتری برای رتبه بندی بالا در نتایج محلی دارید.

پاسخ به نظرات نیز بخش مهمی از مدیریت شهرت است. رسیدگی صحیح به نظرات منفی به صورت سازنده و حرفه ای می تواند به بازیابی هر گونه آسیب شهرت برند شما کمک کند.

هیچ ترفند مطمئنی برای دریافت نظرات و رتبه بندی های خوب وجود ندارد. و شما کنترل زیادی روی نظرات مشتریان ندارید.

برای دریافت نظرات خوب، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان خود را راضی نگه دارید. برای اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای بررسی GBP گوگل را بررسی کنید.

اما گاهی اوقات مجبورید نظرات را درخواست کنید. می‌توانید با به اشتراک گذاشتن لینک، مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را بگذارند. برای انجام این کار، روی «درخواست نظر» کلیک کنید.

کسب و کار گوگل – درخواست نظر

سپس GBP برای شما لینکی ایجاد می کند که می توانید آن را مستقیماً به مشتریان بدهید و از آنها بخواهید نظری در مورد کسب و کار شما بگذارند. می توانید این لینک را کپی کنید و در سایت خود جاسازی کنید، یا می توانید روی ویجت های «ایمیل»، «واتس اپ» یا «فیس بوک» کلیک کنید تا آن را با مشتریان به اشتراک بگذارید.

دریافت نظرات بیشتر - لینک ها

این یک راه خوب برای تشویق کاربران به شروع نقد و بررسی کسب و کار شما است.

با این حال، به خاطر داشته باشید که کسب و کار شما برای اینکه این بر رتبه بندی شما در نتایج جستجوی محلی تأثیر بگذارد، باید به طور مداوم نظرات را دریافت کند. کمیت و تازگی نظرات به عنوان یک عامل رتبه بندی محلی سنگین در نظر گرفته می شود.

گوگل نه تنها آنچه را که در شرح خود می گویید یا محصولاتی را که به GBP خود اضافه می کنید در نظر می گیرد. آنها همچنین برخی از کلمات کلیدی را در نظرات برجسته می کنند، اگر با عبارت جستجو مطابقت داشته باشند.

در مثال زیر، کلمات کلیدی مانند «برنج سرخ شده آناناس»، «میگو» و «غذاهای دریایی» را مشاهده خواهید کرد که درشت شده اند.

نظرات گوگل

بنابراین هر چه کلمات کلیدی مرتبط بیشتری بتوانید وارد نظرات خود کنید، بهتر است. اما می خواهید مطمئن شوید که این نظرات طبیعی هستند.

به جای اینکه صراحة از مشتریان خود بخواهید که کلمات کلیدی را در نظرات قرار دهند، از آنها بخواهید اطلاعات دقیق تری در مورد تجربه خود ارائه دهند. برای مثال، آنها چه چیزی خوردند. این یک روش خوب برای سوق دادن آنها به گنجاندن طبیعی کلمات کلیدی است.

دلیل دیگری که قرار دادن کلمات کلیدی در نظرات مهم است این است که گوگل گاهی اوقات کلمات کلیدی را که اغلب در بالای بخش نظرات آنها ذکر می شود، درج می کند.

افزودن بخش پرسش و پاسخ (Q&A)

یکی دیگر از روش‌های بهینه‌سازی لیست کسب‌وکار شما در Google Business Profile (GBP) فعال کردن بخش پرسش و پاسخ است.

این بخش به مشتریان این امکان را می‌دهد تا سوالات خود را در مورد کسب‌وکار شما بپرسند و شما یا سایر مشتریان به آن‌ها پاسخ دهید. حتی خودتان هم می‌توانید سوالاتی مطرح کرده و سپس به آن‌ها پاسخ دهید.

بخش پرسش و پاسخ یک روش عالی برای مشتریان است تا اطلاعات ضروری در مورد کسب‌وکار شما را کشف کنند. علاوه بر این، این بخش مسیر دیگری را برای شما فراهم می‌کند تا تعامل کاربر را بهبود ببخشید. در حالی که سوالات و پاسخ‌ها تنها به عنوان یک عامل رتبه‌بندی ضعیف در نظر گرفته می‌شوند، اما بر روی نرخ تبدیل (Conversions) تأثیر می‌گذارند.

برای مشاهده بخش پرسش و پاسخ GBP خود، روی ویجت «پرسش و پاسخ» در داشبورد مدیریت GBP خود کلیک کنید.

Google Business – پرسش و پاسخ

سپس سوالاتی را که مشتریان پرسیده‌اند مشاهده خواهید کرد.

Google Business – سوالات مشتریان

برای پاسخ دادن، روی «پاسخ» کلیک کنید.

پاسخ به سوال مشتری

تا حد امکان اطلاعات را در اختیار کاربر قرار دهید و مطمئن شوید که به سوال آن‌ها به طور کامل پاسخ داده‌اید.

اضافه کردن منو، سفارش غذا و رزرو

اگر صاحب رستوران یا کسب و کاری هستید که رزرو انجام می دهد، می توانید از طریق GBP خود اطلاعات مفیدتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. آنها در رتبه بندی جستجوی محلی وزن زیادی ندارند، اما می توانند تأثیر زیادی روی تبدیل داشته باشند.

اضافه کردن منو

اگر کسب و کاری را اداره می کنید که غذا سرو می کند، پس افزودن منو به لیست GBP شما ضروری است. برای مشاغل داخل غذاخوری، این امکان را به شما می دهد تا محصولات خود را به کاربران معرفی کنید و امیدوارم آنها را برای بازدید ترغیب کنید.

اگر کسب و کار شما غذای تحویلی ارائه می دهد، منو ضروری است، زیرا کاربران برای سفارش از شما به آن نیاز دارند.

برای افزودن منو، روی ویجت “ویرایش منو” در داشبورد مدیریت GBP کلیک کنید.

Google Business - ویرایش منو

سپس، روی “ایجاد منو” کلیک کنید.

ایجاد منو - افزودن مورد

اکنون، نام بخش (پیش غذا، وعده های اصلی، دسر و غیره) را اضافه کنید.

نام مورد قیمت مورد توضیحات مورد اینکه گیاهخوار است یا نه و روی “ذخیره” کلیک کنید.

این به شما امکان می دهد هر موردی را از منوی خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند کل منوی شما را مستقیماً از لیست GBP شما مشاهده کنند. شیرین!

اضافه کردن سفارش غذا

با اجازه دادن به مشتریان برای سفارش غذا به طور مستقیم از طریق لیست GBP خود، تعامل با کسب و کار خود را راحت تر کرده و رضایت مشتری را افزایش می دهید.

همچنین ممکن است مشتریان در صورتی که بتوانند به سرعت از طریق لیست شما سفارش دهند، به جای اینکه مجبور باشند با کسب و کار شما تماس بگیرند، بیشتر تمایل به سفارش داشته باشند.

برای انجام این کار، به داشبورد GBP بروید و روی “سفارش غذا” کلیک کنید.

Google Business - سفارش غذا

سپس، مطمئن شوید که برای اجازه دادن به سفارش، روی دکمه آبی ضامن کلیک کرده و روی “افزودن لینک” کلیک کنید.

شروع به پذیرش سفارشات غذا کنید

لینکی به صفحه سفارش خود اضافه کنید و روی “ذخیره” کلیک کنید.

لینک را به صفحه سفارش اضافه کنید

در مرحله بعد، انتخاب کنید که آیا می خواهید تحویل، تحویل در محل یا هر دو را بپذیرید. روی “ذخیره” کلیک کنید.

تنظیم گزینه های خدمات

اضافه کردن رزرو

اگر کسب و کاری را اداره می کنید که رزرو انجام می دهد، مانند رستوران یا بولینگ، باید ویژگی رزرو را برای لیست GBP خود فعال کنید.

علاوه بر این، نشان داده شده است که فعال کردن رزرو می تواند منجر به افزایش تبدیل شود.

مزایای دیگر فعال کردن رزرو عبارتند از:

افزایش دید: Google به کامل بودن لیست‌هایی که ویژگی‌های اضافی مانند گزینه‌های رزرو را ارائه می‌دهند، اهمیت می‌دهد. این می تواند به لیست شما برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی محلی کمک کند.

ادغام: رزروهای GBP را می توان با سایر ابزارهایی مانند سیستم های CRM و پلتفرم های بازاریابی ایمی ادغام کرد. این می تواند تلاش های تعامل و حفظ مشتری شما را بهبود بخشد.

در اینجا نحوه فعال کردن رزرو برای لیست GBP شما آمده است:

روی “رزرو” در داشبورد مدیریت GBP کلیک کنید.

Google Business - رزرو

سپس دو گزینه خواهید داشت. می توانید با یک ارائه دهنده شخص ثالث ثبت نام کنید که رزروهای شما را مدیریت کند و یک “دکمه رزرو ویژه” در بالای لیست شما نمایش داده شود.

دکمه رزرو میز

یا می توانید لینکی به صفحه رزرو سایت خود اضافه کنید که کاربران می توانند با کلیک بر روی آن رزرو انجام دهند.

اگر ترجیح می دهید مشتریان را به صفحه رزرو سایت خود هدایت کنید، روی ویجت “رزرو” کلیک کنید و سپس روی “افزودن لینک” کلیک کنید.

لینک رزرو را اضافه کنید

این کار راه خوبی برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما است و با رزرو، تبدیل کاربر را برای آنها آسانتر می کند.

مانیتور کردن لیست کسب و کار شما در گوگل (GBP)

بعد از اینکه پروفایل کسب و کار خود را در گوگل راه اندازی و بهینه سازی کردید، وقت آن است که ببینید مشتریان چگونه با آن تعامل برقرار می کنند.

مانیتورینگ عملکرد با مدیریت کسب و کار گوگل

بخش مدیریت کسب و کار گوگل به شما امکان تجزیه و تحلیل عملکرد پروفایل تان و کسب اطلاعاتی درباره بازار مانند رفتار مشتری را می دهد. این بخش به شما دسترسی به داده هایی می دهد که می تواند بر تصمیمات شما در مورد استراتژی های بازاریابی دیجیتال تان تأثیر بگذارد.

استفاده از این ابزار بسیار کاربرپسند است و خلاصه ای از معیارهای کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد که برای بهبود مواردی مانند رتبه بندی، تعامل با مشتری و تبدیل نیاز دارید.

همچنین می توانید از این ابزار برای نظارت بر افزایش و کاهش ناگهانی تعامل استفاده کنید. این موارد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله موارد زیر باشد:

  • روندهای فصلی: به عنوان مثال، در فصل آنفولانزا، کاربران بیشتری به دنبال پزشکان در منطقه خود خواهند گشت. به طور طبیعی، پروفایل مطب یک پزشک محلی می تواند شاهد افزایش تعداد کاربرانی باشد که با GBP تعامل برقرار می کنند.
  • تغییر علایق مصرف کنندگان: ترندها به ویژه در زمینه کتاب، مد، غذا و فناوری نقش مهمی در رفتار مصرف کننده دارند. زمانی که آخرین مدل آیفون وارد بازار می شود، همه به دنبال آن هستند، اما چند ماه بعد، مردم دیگر علاقه ای به آن ندارند.
  • بهینه سازی پروفایل: از طریق تلاش های مداوم برای بهینه سازی، پروفایل شما می تواند در نتایج نقشه (Map Pack) بالاتر ظاهر شود و منجر به افزایش تعامل شود.
  • تغییر چشم انداز رقابتی: کاهش رتبه بندی می تواند منجر به کاهش تعامل شود، زیرا هر چه پروفایل شما در نتایج نقشه بالاتر ظاهر شود، تعامل بیشتری دریافت می کند.

حالا که می دانید چه عواملی می تواند بر GBP شما تأثیر بگذارد، بیایید نگاهی به مهم ترین معیارهایی که باید نظارت کنید، نحوه ردیابی آنها و اینکه چرا مهم هستند، بیندازیم.

حالا بیایید نگاهی به داده های ارزشمندی بیندازیم که GBP در اختیار شما قرار می دهد.

بازدیدها (Views)

گوگل کسب و کار من به شما اطلاعاتی در مورد تعداد بازدیدهایی که پروفایل کسب و کار، پست‌ها و عکس‌های شما دریافت می‌کند، ارائه می‌دهد. این داده‌ها برای ارزیابی اثربخشی بهینه‌سازی GBP شما و همچنین اثربخشی کمپین‌ها، مانند ایجاد یک برنامه برای پست‌های Google شما، مهم هستند.

این به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید که آیا آنها با مخاطبان هدف شما همخوانی دارند و توجه مورد نظر را جلب می‌کنند.

جستجوهای کلیدی (Search queries)

GBP گزارش‌هایی را در مورد اینکه افراد برای کشف لیست شما از کدام عبارات جستجو استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط برای هدف قرار دادن را شناسایی کنید که می‌تواند دید شما را در نتایج جستجوی محلی بهبود بخشد. سپس می‌توانید این عبارات را در توضیحات پروفایل و پست‌های خود بگنجانید.

تعامل (Engagement)

همچنین می‌توانید نحوه تعامل کاربران با پست‌های خود را ردیابی کنید. می‌توانید ببینید کدام پست‌ها بیشترین اشتراک‌گذاری را دارند و کاربران چه نوع نظراتی می‌گذارند. این بدان معناست که می‌توانید ارزیابی کنید که باید روی چه نوع پست‌هایی برای افزایش تعامل تمرکز کنید و کدام پست‌ها عملکرد خوبی ندارند.

مخاطب (Audience)

GBP به شما Einblicke (بینشی عمیق) در مورد پروفایل کاربرانی که کسب و کار شما را دنبال می‌کنند می‌دهد. این اطلاعاتی مانند موارد زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • جنسیت
  • گروه‌های سنی
  • موقعیت‌های جغرافیایی

این اطلاعات به شما کمک می‌کند کمپین‌های هدفمندی را ایجاد کنید که با ترجیحات مخاطبانتان همسو باشد. بعلاوه، این بینش‌ها برای جنبه‌های گسترده‌تر استراتژی بازاریابی دیجیتال شما نیز مفید هستند.

کلیک‌ها (Clicks)

قرار دادن لینک وب سایت در پروفایل شما مهم است، زیرا به کاربران امکان می دهد مستقیماً به سایت شما کلیک کنند. GBP به شما امکان می‌دهد تعداد کلیک‌هایی که لینک دریافت می‌کند را زیر نظر داشته باشید. این برای ارزیابی میزان ترافیکی که از طریق Google Business Profile به سایت شما هدایت می‌شود، مهم است.

حالا، بیایید مهم‌ترین چیزهایی را که باید با جزئیات بیشتر کنترل کنیم، تجزیه و تحلیل کنیم.

تعامل با پروفایل کسب و کار

این بخش به کل تعداد دفعاتی که کاربران با پروفایل شما تعامل داشته‌اند اشاره می‌کند.

موارد زیر به عنوان تعامل با پروفایل شناخته می‌شوند:

  • تماس با کسب و کار شما
  • رزرو کردن
  • درخواست مسیر برای رسیدن به کسب و کار شما
  • سفارش غذا
  • پرسیدن سوال
  • گذاشتن نظر

برای مشاهده این داده‌ها، روی «عملکرد» در بخش مدیریت GBP کلیک کنید.

این اولین قدمی است که هر زمان که می‌خواهید عملکرد پروفایل خود را ببینید، باید بردارید، بنابراین برای سایر معیارها دیگر به آن اشاره نخواهد شد.

Google Business – عملکرد

بعد از کلیک روی «عملکرد»، به صفحه‌ی «بررسی اجمالی» هدایت می‌شوید. در بالا، می‌توانید بازه زمانی مورد نظر برای مشاهده داده‌ها را انتخاب کنید. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دوره‌های زمانی مختلف برای شناسایی روندها، رشد و افت و تعیین اهداف و معیارها مفید است. یک بازه زمانی خوب برای شروع، یک سال است؛ زیرا می‌توانید نوسانات را در طول سال ببینید.

Google Business – عملکرد – داشبورد

به پایین اسکرول کنید و تعداد کل تعاملات با پروفایل خود را در آن بازه زمانی مشاهده خواهید کرد. همچنین یک نمودار وجود دارد که همین اطلاعات را به صورت بصری نشان می‌دهد.

نمودار عملکرد

با استفاده از نمودار، می‌توانید زمان‌هایی که تعاملات با پروفایل به اوج خود رسیده یا افت داشته‌اند را شناسایی کنید. سپس می‌توانید این داده‌ها را با تلاش‌های قبلی خود برای بهینه‌سازی مقایسه کنید تا ببینید چه چیزی موفقیت‌آمیز بوده است و چه چیزی نبوده است.

جستجوها

این بخش به شما نشان می‌دهد که افراد با چه عبارات کلیدی (کلمه کلیدی) کسب و کار شما را پیدا کرده‌اند. همچنین تعداد دفعاتی که پروفایل شما در نتایج جستجوی محلی برای عبارات مختلف ظاهر شده است را نمایش می‌دهد. علاوه بر این، لیستی از عبارات خاص و تعداد دفعاتی که پروفایل شما برای هر عبارت ظاهر شده است را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای دسترسی به این اطلاعات، به پایین صفحه «بررسی اجمالی» (Overview) بروید، جایی که داده‌ها را تحت عنوان «جستجوها» پیدا خواهید کرد.

چگونه افراد شما را پیدا کرده‌اند - جستجوها

این اطلاعات به دلایل زیادی مفید است، از جمله:

  • بینش کلمات کلیدی: میتوانید از این طریق کلمات کلیدی خاصی را که کاربران برای یافتن کسب و کار شما استفاده می‌کنند، شناسایی کنید. این کلمات کلیدی همچنین می‌توانند بینشی در مورد کلمات کلیدی که باید برای بهینه سازی پروفایل کسب و کار گوگل خود استفاده کنید، ارائه دهند.
  • هدف جستجو (Search Intent): با تجزیه و تحلیل این عبارات جستجو، می‌توانید هدف جستجو، علایق و اینکه کسب و کار شما چقدر با آنچه آنها به دنبال آن هستند مطابقت دارد را تعیین کنید.
  • ایجاد محتوا: اگر بدانید چه عبارات جستجویی باعث هدایت ترافیک به لیست GBP شما می‌شوند، می‌توانید پست‌هایی را در لیست خود ایجاد کنید که با آن کلمات کلیدی خاص مرتبط هستند.

کاربرانی که پروفایل شما را مشاهده کرده‌اند

این تعداد کل بازدیدکنندگان منحصر به فردی است که پروفایل شما در دوره تعیین شده دریافت کرده است. برای هر کاربر، تنها یک بازدید در روز برای هر دستگاه (دسکتاپ یا موبایل) و هر پلتفرم (جستجوی Google یا Google Maps) شمرده می‌شود.

برای مشاهده این داده‌ها، به پایین صفحه «بررسی اجمالی» بروید.

در اینجا یک نمودار دایره‌ای مشاهده خواهید کرد. این نمودار درصدی از بازدیدکنندگانی را که از دستگاه‌های دسکتاپ، دستگاه‌های تلفن همراه، جستجوی Google و Google Maps آمده‌اند را به شما نشان می‌دهد.

کاربرانی که پروفایل شما را مشاهده کرده‌اند

این اطلاعات ارزشمندی است زیرا به شما امکان می‌دهد تا استراتژی بهینه سازی GBP خود را بر اساس داده‌های واقعی تنظیم کنید.

مسیرها

این تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فردی است که با کلیک بر روی دکمه «مسیرها» در پروفایل شما، درخواست مسیر به کسب و کار شما را کرده‌اند. این معیار راهی عالی برای به دست آوردن بینش ارزشمند در مورد رفتار کاربر و علاقه آنها به بازدید از کسب و کار شما است.

اگر به آن فکر کنید، درخواست مسیر توسط کاربران به طور معمول به این معنی است که آنها پروفایل شما را مشاهده کرده اند و به طور فعال در نظر دارند از محل کسب و کار شما بازدید کنند.

درخواست مسیر به کسب و کار

برای مشاهده معیارهای خود، بر روی تب «مسیرها» کلیک کنید و تعداد کل درخواست‌های مسیریابی را که پروفایل شما در طول دوره زمانی تعیین شده دریافت کرده است، مشاهده خواهید کرد.

همچنین یک نمودار را مشاهده خواهید کرد که تعداد درخواست‌های مسیر را در طول زمان نشان می‌دهد.

باز هم می‌توانید از این نمودار برای ارزیابی روندها در طول زمان استفاده کنید.

کلیک‌های وب‌سایت

این معیار تعداد دفعاتی را که کاربران روی لینک سایت در پروفایل شما کلیک کرده‌اند را ردیابی می‌کند. این به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که چه میزان ترافیک ارگانیک از طریق لیست شما به سایت شما هدایت می‌شود.

برای یافتن آن، روی «کلیک‌های وب‌سایت» کلیک کنید و نموداری ظاهر می‌شود که افزایش و کاهش کلیک‌ها را در طول دوره زمانی انتخاب شده توسط شما (مثلاً در طول یک دوره یک ساله) به شما نشان می‌دهد.

کلیک‌های وب‌سایت

اگر کلیک‌های وب‌سایت شما در حال افزایش است، می‌تواند نشان دهد که دیده شدن پروفایل شما در حال بهبود است و شما با موفقیت کلمات کلیدی را که مخاطب شما جستجو می‌کند، هدف قرار می‌دهید.

اگر آنها کاهش یافته‌اند، پس ممکن است برعکس باشد.

این بدان معناست که شما باید تمام عناصر پروفایل GBP خود را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که با استفاده از نکات ارائه شده در ابتدای متن به طور کامل بهینه سازی شده اند.

ردیابی تماس‌ها با دکمه تماس در نقشه گوگل

برای ردیابی تماس‌ها، به بخش «تماس‌ها» در داشبورد عملکرد GBP مراجعه کنید. در این بخش می‌توانید نموداری از تعداد تماس‌ها را مشاهده نمایید.

مشابه سایر معیارهای GBP، افزایش تعداد تماس نشانه‌ای از اثربخشی تلاش‌های بهینه‌سازی شماست. کاربران ممکن است به دلایل مختلفی با کسب و کار شما تماس بگیرند، از رزرو میز گرفته تا کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدماتتان.

ردیابی تماس‌ها با دکمه تماس در نقشه گوگل

اگر با کاهش یا افت تماس در طول زمان مواجه شدید، دلایل احتمالی آن می‌تواند موارد زیر باشد:

  • عوامل فصلی
  • کاهش رتبه در جستجوی محلی
  • تغییر در علایق مشتریان

دلیل دقیق نوسانات در تماس‌ها به ماهیت کسب و کار و صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید بستگی دارد.

دریافت به‌روزرسانی ایمیل

گوگل ماهانه ایمی برای شما ارسال می‌کند که عملکرد پروفایل شما را در طول چهار هفته گذشته به‌روزرسانی می‌کند. این ایمیل حاوی خلاصه‌ای از معیارهایی است که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم و همچنین لینکی به گزارش کامل عملکرد شما دارد.

سایر معیارهای قابل ردیابی

با استفاده از داشبورد مدیریت GBP می‌توانید چندین معیار دیگر را نیز ردیابی کنید.

برخی از ویژگی‌ها مختص به نوع خاصی از مشاغل است، مانند «سفارش غذا» برای رستوران‌ها و «محصولات» برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی.

هنگامی که روی ابزار «عملکرد» کلیک می‌کنید، تنها معیارهای مرتبط با کسب و کار شما نمایش داده می‌شود. این معیارها عبارتند از:

  • پیام‌ها: اگر کاربران برای شما پیام ارسال می‌کنند، نشان می‌دهد که موردی در پروفایل شما توجه آن‌ها را جلب کرده و آن‌ها را به برقراری ارتباط ترغیب کرده است.
  • رزرو: اگر GBP خود را به یک ارائه‌دهنده خدمات رزرو شخص ثالث متصل کرده‌اید، رزروهای کاربر نشان‌دهنده بهینه‌سازی خوب پروفایل شماست.
  • سفارش غذا: برای رستوران‌ها، سفارش غذا از طریق GBP نشان می‌دهد که پروفایل شما به خوبی بهینه‌سازی شده و دقیقاً همان چیزی را که کاربر به دنبال آن است ارائه می‌دهد.
  • کلیک روی رزرو (فقط برای هتل‌ها): برای هتل‌ها، می‌توانید تعداد کلیک روی لینک رزرو خود را ردیابی کنید که می‌تواند نشان‌دهنده علاقه جستجوگران باشد.
  • محصولات: می‌توانید تعداد بازدیدهایی را که محصولات شما در GBP دریافت می‌کنند ردیابی کنید و آن را با خریدهای واقعی مقایسه کنید تا اثربخشی تبدیل ترافیک خود را بسنجید.
  • منوها: به‌عنوان یک رستوران، می‌توانید تعداد دفعاتی که کاربران روی منوی شما در هر روز کلیک می‌کنند را ردیابی کنید. این داده‌ها شامل URL منوها، عکس‌های منو و داده‌های ساختاریافته منو می‌شود. برای مثال، تعداد بالای کلیک روی منو نشان‌دهنده علاقه به آنچه رستوران شما ارائه می‌دهد، است.

منبع : Google Business Profile

5/5 - (1 امتیاز)

One Comment

  1. nima 25-02-1403 at 3:28 ب.ظ - Reply

    با دنبال کردن گام به گام راهنمای جامع کسب و کار من گوگل، توانستم به راحتی پروفایل کسب و کار خود را در Google Business Profile ایجاد کنم. این کار بسیار ساده بود و فقط چند دقیقه طول کشید.

نظر شما چیه؟